مراقبت از خشکی موها با اسپری دو فاز

مو یکی از اصلی ترین عناصر دخیل در زیبایی ظاهری مردان و زنان است. داشتن موهایی سالم و زیبا از رموز اصلی زیبایی بویژه در جمعیت بانوان محسوب می گردد. اسپری مو از جمله لوازم آرایشی موثر در حفظ طراوت و حالت موی سر است که طرفداران بسیاری دارد.

مو و مراقبت از آن توسط اسپری مو دو فاز

مو به عنوان پوشش اصلی سر و پوست سر بوده و علاوه بر محافظت از پوست سر به عنوان یک فاکتور بسیار مهم در حفظ زیبایی شناخته می شود. مو دارای سه بخش اصلی با نام پیاز مو، فولیکول مو و ساقه مو است که به ترتیب در هیپودرم، درم و اپیدرم پوست قرار می گیرند.

بیرونی ترین لایه مو که در ظاهر دیده شده و به عنوان موی هر شخص مشاهده می گردد، ساقه مو است که خود از سه لایه مدولا، داخلی ترین لایه، کورتکس یا همان لایه میانی و کوتیکول، بیرونی ترین لایه مو تشکیل شده است. حفظ سلامت، تغذیه و بهداشت لایه کوتیکول مو از اهمیت بسیاری برخوردار است. موها در انواع متفاوتی مانند موی صاف، مجعد یا فر و حالت دار مشاهده می شوند. موها با توجه به جنسی که دارند زبر، سخت و یا نرم و لطیف بوده و موهای صاف و لخت احتیاج به مراقبت بیشتری داشته و آسیب پذیرتر هستند

 

خشکی موها و درمان آن با اسپری دو فاز مو

 

وز شدن موها حالتی ناخوشایند و نامطلوب است که ظاهری ناپسند در موها و چهره ی شخص ایجاد می نماید. استفاده ی بیش از حد از رنگ موها، سشوار و اتوی مو، شستشوی بیش از حد موها، استفاده از آب داغ، استفاده از برس و شانه های نامرغوب، اصطحکاک بیش از حد موها با حوله، آب و هوای خشک و بیش از حد مرطوب، رژیم غذایی نامناسب و عاری از سبزیجات و میوه های آبدار و کاهش مصرف مایعات بویژه آب، از جمله عوامل اصلی ایجاد وز شدگی در موهای سر است. راهکارها و روش های بسیاری به منظور برطرف کردن وزی موها ارائه گردیده است که همگی به اتفاق منجر به افزایش آبرسانی به لایه ی خارجی مو می گردند. نوشیدن آب فراوان، استفاده کمتر از رنگ مو، سشوار و اتوی مو و استفاده از روغن های طبیعی مانند روغن بادام تلخ، زیتون و نارگیل از روش های کاهش وز شدن موها می باشد.

 

امروزه لوازم آرایشی و بهداشتی فراوانی مانند اسپری مو دو فاز ، کرم های مو و لوسیون ها به منظور رفع خشکی مو پیشنهاد شده اند. اسپری مو دوفاز یکی از آن هاست. اسپری ها به دلیل ترکیبات داخلی که دارند نباید بر پوست سر پاشیده شود. بهترین روش استفاده از آن به شکل افشانه یا اسپری کردن بر سطح خارجی موها است. اسپری مو دو فاز نرم کننده علاوه بر خاصیت آبرسانی به موه دارای خواص نرم کنندگی نیز بوده و خشکی و زبری مو ها را نیز برطرف می نماید. امروزه اسپری مو در انواع مختلف در برندهای متفاوت تولید و به بازار عرضه می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *