بررسی پودرهای موبر از قدیم تا به امروز

امروزه استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی، یکی از راه های زدودن موهای زائد بدن است. پودر موبر بدن یکی از انواع لوازم آرایشی بوده که از گذشته های دور تا کنون طرفداران بسیاری داشته و دارد.

موی بدن یا موهای آندوژنیک نوعی مو هستند که پس از بلوغ در نواحی مختلف بدن بسته به جنسیت فرد رشد می کنند. این موها در جنس مذکر ضخیم تر، سیاه تر و بسیار بیشتر از جنس مونث است. تا چند دهه اخیر وجود این موها برای آقایان سمبل مردانگی، جذبه و قدرت فراوان بود، اما امروزه بسیاری از طرز فکرها دستخوش تغییراتی اساسی گردیده و وجود این موها نه تنها نماد صلابت و مردانگی نیست بلکه بسیار ناپسند، ناخوشایند و از مد افتاده محسوب می گردد.

در گذشته ها از بین بردن این موها دغدغه اصلی خانم ها بود؛ اما امروزه آقایان نیز به دنبال زدودن این موها در نواحی مانند سینه، کمر، شکم و ران ها هستند. حضور این موها علاوه بر منظره ناپسند، ایجاد خارش، سوزش و تعریق نموده و در فصول گرم سال بسیار منزجر کننده هستند. واجبی یا به اصطلاح قدیمی ها داروی نظافت و داروی حمام عناوین متفاوتی هستند که امروزه با نام پودر موبر بدن شناخته می شوند. این پودرها حاوی آهک بوده و بسیار معجزه آسا موهای زائد بدن را از بین می برند. استفاده از پودر موبر بدن مدت های طولانی کنار گذاشته شد و لوازم آرایشی و بهداشتی جدید مانند کرم ها، موم ها، لوسیون ها و روش هایی مانند اپیلاسیون و برق انداز، گوی سبقت را از پودرها ربود. چند سالی است که استفاده از پودر موبر بدن دوباره به راهکارهای برطرف نمودن موهای زائد افزوده شده و طرفداران زیادی را به خود جلب نموده است.

پودرهای موبر بدن قدیمی که واجبی نامیده می شدند رایحه بسیار نامطبوعی داشته و منجر به آزردگی فراوان حین مصرف می گردیدند. امروزه شرکت آرایشی و بهداشتی ناک متفاوت ترین نوع پودر موبر بدون بو واقعی را به تولید رسانده است. پودر موبر بدن ناک در اندازه های متفاوت در بازار آرایشی و بهداشتی کشور و داروخانه های سراسر کشور موجود می باشد.

باید توجه داشت که پودرهای موبر بدن عارضه خاصی نداشته و فقط هنگامی که در سطح پوست و بدنتان زخم یا بریدگی وجود دارد از این پودرها استفاده نکنید. به منظور استفاده از این پودرها، پودر موبر را در آب نسبتا داغ حل کرده و یک خمیر تقریبا غلیظ و با قوام تهیه می نماییم. این خمیر را روی سطوح مودار و کاملا خشک بدن می کشیم و به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه صبر می کنیم تا مواد داخل پودر ساختار کراتین مو را شکسته و به دنبال آن موها به راحتی کنده شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *