استفاده از پودر موبر بدون بو چه خواصی برای بدن دارد ؟

پودر موبر برای از بین بردن موهای زائد مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این پودرها در بین افراد مختلف به خصوص خانم ها بسیار رایج است. آهک یکی از مواد تشکیل دهنده این نوع پودرها است. نوره نیز یکی از انواع پودرهای موبر قدیمی است که دارای خواص بسیاری می باشد. در ادامه بیشتر در مورد فواید و طرز استفاده از پودرهای موبر صحبت خواهیم کرد.

آشنایی با مهم ترین خواص موجود در پودر موبر

استفاده از پودر موبر نه تنها کل موهای زائد بدن شما را برطرف می کند، بلکه بدن شما را نیز تمیز و ضدعفونی خواهد کرد. پودرهای موبر دارای ماده ای به نام آرسنیک هستند که سبب ایجاد این فواید برای آنها شده است. البته امروزه این ماده برای صادر کردن به خارج از کشور، از آنها جدا می شود. در خارج کشور نیز از آن دارویی ضدسرطان به نام آرسنیک تری اکـساید ساخته می شود و دوباره ما با پرداخت هزینه های گزاف، آنها را خریداری می نماییم.

پودرهای موبر با از بین بردن و رفع موهای زائد، موجب کم شدن آن نیز می شود. همانطور که می‌دانید نواحی که دارای موهای زائد هستند مانند زیر بغل، به مرور و یا با استفاده از تیغ های اصلاح سیاه خواهند شد.­ استفاده از این پودرها موجب لایه برداری و سفید شدن پوست این نواحی خواهد شد.

طریقه استفاده از پودر موبر واجبی نیز به این گونه است که برای استفاده از این پودرها در ابتدا حتما باید بدن کاملا خشک باشد. سپس مقداری از پودر موبر بدون بو واجبی را داخل ظرف مخصوص می‌ریزید و کم کم به آن آب اضافه می نمایید تا به صورت خمیری در بیاید. مقدار آب افزوده شده نباید به اندازه ای باشد که پودر بیش از اندازه رقیق و شل شود. هرچقدر میزان غلظت آن بیشتر باشد، بهتر است؛ اما نه آنقدر غلیظ باشد که از خاصیت چسبندگی آن کم شود.

سپس خمیر به دست آمده را به نواحی که می خواهید موهای آن را بزدایید، بزنید؛ مانند پاها، زیر بغل، ناحیه تناسلی و … . باید پودر را به طور کامل به تمام قسمت ها بمالید به طوری که هیچ جای خالی باقی نماند.

معمولا پس از گذشت ۵ الی ۱۰ دقیقه می توانید آن را بشویید. برای اطمینان از اینکه زمان برداشتن آن شده است، می توانید با کمک کاردک روی گوشه ای از ناحیه مورد نظر بکشید؛ در صورتی که مشاهده کردید که موها کاملا کنده نمی شوند، مدت زمان بیشتری را صبر نمایید.

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که عوارض استفاده از پودرهای موبر چیست ؟ در صورتی که از پودرهای موبر به طور نادرست استفاده نمایید، ممکن است باعث آسیب به پوست شما شود. به این منظور پس از زدودن موها، محل مورد نظر را تمیز کنید؛ به این دلیل که قرار دادن زیاد آن روی پوست، سبب آسیب به آن خواهد شد. همچنین قرار گرفتن زیاد آن روی ناخن سبب شکننده شدن آن خواهد شد. اگر بوی آن نیز شما را اذیت می کند، می توانید از پودر موبر بدون بو استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *