خصوصیات و ویژگی های پودر موبر بدون بو ناک

موهای زائد بدن و رفع آنها یکی از دغدغه های بسیاری از افراد است و علاوه بر آن همواره به دنبال روشی جهت رفع آن هستند از این رو یکی از روش هایی که از دیر باز بسیار مورد استفاده افراد قرار می گرفت استفاده از پودر موبر بدون بو و با بو است. پودر موبر دارای خواص بسیاری است که امروزه در دو نوع پودر موبر بدون مو و بو دار در بازار به فروش می رسد که اغلب جهت استفاده در زیر بغل و نواحی تناسلی از بدون بوی آن استفاده می کنند.

البته با توجه به فواید آن در استفاده از پودر موبر نباید زیاده روی کرد و استفاده روزانه از آن مجاز نمی باشد همچنین در زمان بارداری به دلیل شیمیایی بودن ترکیبات پودر موبر استفاده از آن ممکن است سبب بروز مشکل در جنین شود.

ویژگی های پودر موبر تولید شده توسط ناک

– مناسب جهت استفاده در نواحی مانند دست، پا، زیر بغل، خطوط میانی و با رعایت نکات در نواحی تناسلی

– سبب نرم و ضدعفونی نمودن پوست می گردد بر خلاف روش استفاده از اپیلاسیون

– از بین برنده ی موهای زائد بدن و کاهش رشد آنها

– دارای ماده تیوگلیکولات کلسیم که غیر سمی و مفید برای بدن است.

– جهت جلوگیری از انواع عفونت ها و قارچ ها در دستگاه تناسلی استفاده می شود.

– دارای خواص ضد سرطانی است و در درمان سرطان خون مفید است.

نحوه استفاده از پودر موبر بدون بو ناک چگونه است ؟

ابتدا باید بدن کاملا خشک باشد سپس باید مقدار معینی پودر را با کمی آب داغ مخلوط نماید تا خمیر نسبتا سفتی تهیه شود دقت نمایید که خمیر حتما سفت باشد به اندازه ای که بر روی بدن بچسبد و آویزان نشود. سپس در نواحی مورد نظر لایه نازکی از خمیر را قرار دهید در این مرحله باید بین ۵ تا ۱۲ دقیقه صبر کنید و سپس با کاردک موجود چک نمایید که آیا موها از روی پوست کنده شده اند یا خیر اگر موها کاملا جدا نمی شوند کمی صبر نمایید و در نهایت با کاردک خمیر را از روی بدن جدا کنید و بدن را با آب گرم بشویید.

 

ترکیبات پودر موبر بدون بو ناک چیست؟

استفاده از پودر موبر از گذشته تاکنون بسیار مورد استفاده عموم افراد بوده است به گونه ای که در احکام اسلامی توصیه شده حداقل هر ۴۰ روز یکبار از آن استفاده شود.

پودر موبر در واقع از کلسیم هیدروکساید و هیدروکسیدسدیم تیوگلیکولات تشکیل شده است که سبب سست و جدا شدن مو از پوست می شود. البته امروزه ماده سومی به آن اضافه می شود که منجر به تولید و استفاده از پودر موبر بدون بو شده که استفاده از این نوع بسیار رواج دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *